POZVÁNKY
Názov článku / diskusie Problematika miesta na mestskom cintoríne
| Problematika miesta na mestskom cintoríne
Zdravím všetkých spoluobčanov a prinášam príspevok ktorý nám zaslala naša čitateľka Jana Mihalová. Spoločne očakávame Vaše návrhy a príspevky.
Dobrý deň. "zlikvidoval" starý hrob? Myslím si, že táto vec sa týka nás všetkých a všetci by sme mali apelovať na našu primátorku mesta (keďže je taká starostlivá a stará sa o potreby svojich občanov), aby daný problém, ktorý pretrváva už dlho, začala riešiť. A preto sa pýtam, je to až taký problém investovať peniaze na rozšírenie a zväčšenie cintorínu? Myslím si, že nie je normálne, aby sme nemali kde pochovať svojich najbližších. A preto ťa zvedavý Jožko prosím, aby si oboznámil občanov s týmto problémom a aby sa aj ostatní zapojili do problematiky a možno sa nám podarí apelovať aj na našu primátorku mesta, ktorá by tento problém s jej dobrosrdečnosťou a "aktivitou" mohla aj vyriešiť. |
Diskusia
Ak chcete pridať príspevok do fóra je potrebné sa prihlásiť!
Počet príspevkov v diskusii: 14
ŠTVRTOK, 5.6.2008 09:21,
benjamin - : Vaz.pan Lazur chcel by som upozornit na zatial neoverene informacie ze v mestskej nemocnici sa chysta prepustanie velkeho mnozstva ludi. Udajne az 80 ludi[zdravot.personalu]osetrovatelia a sestricky.Zaracajuce na tom je ze nemocnici 'sefuje' clovek ktory bol vzdy za zavretie ZM nemocnice[pokial bol riaditelom NR nemocnice]Teraz sa situacia zmenila a je zavazne podozrenie ci to nieje zaciatok zaniku ZM nemocnice.

STREDA, 4.6.2008 13:46,
JozefP - : Ja sa musim trochu aj zastat p. Tomajku. Suhlasim so vsetkym co ste napisali o podnikani. Avsak nasa rodina mala tiez uz bohuzial pred kratkou dobou smutnu povinnost vyuzit pohrebne sluzby. Nemali sme problem s vyberom PS, ale nakoniec sme sa uplne dobrovolne vdaka vyhodnejsim podmienkam a vacsej ochote ako u konkurencii, rozhodli vyuzit sluzby p. Tomajku a mozem povedat, ze sme boli spokojni...
UTOROK, 3.6.2008 21:17,
benjamin - : Vazeny pan Lazur to ze ZS su mestskym podnikom a maju vo svojom statute poh.sluzbu neznamena ze podnikaju v sulade zo zakonom 470/2005 o pohrebnictve napr.§ 20 ods.b,§ 19 ods.2, § 7 ods.1, Hovori o tom prevadzkovanie poh.sluzby je zivnostou. A Vasa 4 veta vo svojom prispevku je inymi slovami povedane ze p.Tomako ako riaditel ZS si nesplnil povinosti podla citovaneho zakona a tym padom porusuje zakon a teda podnika neopravnene !!!!! Dalej od vety [spolupracovat s neschopnym a chybu si nepriznajucim vedenim mesta] ....atd suhlasim. Je tazke ,priam nemozne cokolvek presadit v meste ak nieje podpora na najvyssich miestach v meste. Bohuzial nakoniec zase na vsetko doplati obcan. Treba urychlene zmenit vedenie mesta lebo sa hrnie do zahuby!!!!! Ja som pana Lazura v zivote nevidel ani neviem kto to je ale pacil sa mi nazor v jeho prispevku ako povedal [ako mu je jedno kto na akej stolicke v meste sedi pokial si ten clovek neplni povinnosti najlepsie ako vie a preukazatelne sa mu dokaze pochybenie NECH SA PRACE KADE LAHSIE !!! Pan Lazur u mna ziskal take sympatie ze ak bude kandidovat na post primatora mesta ZM moj hlas ma isty.
UTOROK, 3.6.2008 17:36,
c-lazur - : Neviem o tom, že by ZS podnikali protiprávne. Sú mestským podnikom, ktorý vo svojom štatúte má aj náplň vykonávať pohrebné služby. Teda ich podnikanie je v súlade so zákonom. To, že si nesplnili povinnosť so zákona a neupravili prevádzkový poriadok pre pohrebníctvo včas, je chyba a zodpovednosť za to nesie riaditeľ ZS. K tomu by sa mal vyjadriť on sám. Pokiaľ som bol informovaný, tak prevádzkový poriadok ZS majú, ale je starý a už nezodpovedá zneniu niektorých paragrafov zákona č. 470/2005 Z.z. V našom pohrebníctve je však iný problém, týkajúci sa § 7, ods,. 3 a § 8 ods. 3, f, vyššie citovaného zákona, ktorý by som ale nechcel teraz rozoberať. Osoba p. Tomajku, ako riaditeľa ZS je nie závideniahodná. Nesúhlasím s benjamínom, že nesie hlavnú zodpovednosť za stav, aký na cintoríne je. V tejto chvíli sa môžete aj roztrhať a nič (zdôrazňujem NIČ) v meste nepresadíte!!!!!!!!! S p. Tomajkom som osobne prerokoval niekoľko problémov, ktoré on ako riaditeľ sám vidí a má záujem ich riešiť. Pána Tomajku poznám, zdravíme sa ak sa stretneme, prehodíme pár slov a to je všetko. On pozná mňa a ja poznám jeho. Takže osobne nemám v nikom v akejkoľvek funkcií v meste žiadne osobné (a dnes už ani iné) vzťahy. A je mi úplne jedno, kto na akej stoličke v meste sedí. Svoju prácu by si mal plniť najlepšie ako vie. A ak to nevie, tak nech sa prace kade ľahšie. No spolupracovať s neschopným a chybu si nikdy nepriznajúcim vedením mesta, ktoré v našom meste je, sa nedá! V tom to majú veľmi ťažké všetci riaditelia mestských podnikov. No riešenie všetkých spomínaných problémov je v kompetencií najvyššej osoby v meste, ktorá má však teraz úplne iné problémy, ktoré sú na míle vzdialené problémom akéhokoľvek občana nášho mesta. Riešiť problém pochovávania je však treba a už včera bolo neskoro, tak ako bolo neskoro už predvčerom riešiť rozvoj mesta cestou eurofondov, či riešiť problém bytovej výstavby, rozvoja centra mesta, rozvoja podnikania, rastie nám problém údržby mestskej zelene (ozaj všimli ste si, že tráva v našom meste sa nekosí, a mesto vizerá, ako zarastený zámok princeznej, ktorú po sto rokoch prišiel zobudiť princ?), úpadok kultúry, ..... Takže, čo je teraz potrebné rýchlo urobiť? Ktorý z vyššie citovaných problémov je najakútnejší? Ja si myslím, že najprv zbaviť kresla primátorky, aby sme sa mohli pohnúť konečne vo všetkom ďalej (a teda aj na našom cintoríne).
UTOROK, 3.6.2008 14:36,
benjamin - : Pan Lazur reagujte prosim na moj prispevok v ktorom sa pise ze Zah.sluzby podnikaju PROTIPRAVNE!!!!! A nevenujte sa braneniu pana Tomajku [mozno aj s osobnych dovodou alebo sympatii].Fakt je ze inej poh.sluzbe nedovolia ZS pochovavat na mestskych cintorinoch s upne inych prozaickych dovodou ako bolo povedane zo strany p.Tomajku[nie osoby ale ako riaditela ZS.]
UTOROK, 3.6.2008 14:26,
benjamin - : Nebolo to mienene na osobu pana Tomajku ale skor na vedenie mesta ale na druhej strane p.Tomajko je RIADITEL Zah.sluzieb takze musi znasat aj zodpovednost a nie sa len schovavat za Vedenie mesta ....ako riaditel ma samozrejme aj nejake kompetencie a pravo rozhodovat [ak nie rozhodovat]minimalne ho vedenie mesta a poslanci mesta musia respektovat v oblasti ktoru zastupuje . Ak to tak nieje nech pan Tomajko zvazi svoje zotrvanie vo funcii. Pre dobro obyvatelov mesta ZM. Nehovorim ze pre mesto malo spravil ale zijeme uz v 3 tisicroci tak nech sa tak spravaju aj Zah.sluzby aj s vedenim mesta.
UTOROK, 3.6.2008 11:50,
c-lazur - : Veľmi rád by som počul (videl) reakciu p. Tomajku, pretože všetko sú to otázky a kritika na neho. No trochu by som sa ho zastal, čo sa týka problémov pochovávania - do starých hrobov alebo na nové hrobové miesto. Je to skutočne alarmujúci stav a viem, že p. Tomajko už na to upozorňoval. No kým nenastane nejaká katastrófa, tak sa s tým nebude nikto v meste zaoberať (tak ako s mnoho inými problémami). Tiež by som menej kritizoval p. Tomajku, pretože ja vidím problém najmä vyššie v absolútnej neschopnosti vedenia mesta riešiť už aj omnoho menšie problémy v meste. No súhlasím s tým, že podcenenie tohoto problému raz sa nebezpečne vráti niekomu nečakane, ale veľmi smutne. Aj preto je táto stránka dobrá, že sa na nej venujeme každému problému v meste. Skôr by som obrátil pozornosť na kompetentných (poslanci, zamestnanci ZS, zamestnanci MÚ, primátorka). Nikto z nich nebude reagovať? Asi nemajú žiadne problémy.
UTOROK, 3.6.2008 00:17,
benjamin - : Co sa tyka rozsirenia pohrebiska naozaj mate pravdu je to problem sirsieho razu - Treba vypracovat studiu,rozbor pody,nesmie byt na predpokladanej lokalite spodna voda atd....nehovoriac o vykupe pozemkov a uzemnom plane mesta....dalsi nemali problem su financie...a asi aj najvadsi. Napriek tomu mesto ZM potrebuje akutne novy cintorin lebo predpoklady ze nebude miesto na pochovavanie cize nebudu volne[NOVE]hrobove miesta sa blizi mozno rychlejsie ako si kompetentny uvedomuju. A este jedna reakcia na Vas prispevok podla mojho nazoru je to len vyhovorka zo strany p.Tomajku o tych upratovacich catach...ako som uz napisal ziadna ina poh.sluzba na mestkych cintorinoch nezabezpecovala poslednu rozlucku minimalne 5 rokov. Ja to vidim ako branenie si 'teritoria' zo strany Zah.sluzieb.
UTOROK, 3.6.2008 00:05,
benjamin - : Dalsia reakcia na Vase posledne vety pan Lazur ohlade prevadzkoveho poriadku na pohrebisko-Zase len Zah.sluzby porusuju zakon lebo prevadzkovy poriadok na pohrebnu sluzbu a zaroven na prevadzkovanie pohrebiska mal byt schvaleny najneskor do 1.11.2006 cim ste zase poukazali na to ze Zah.sluzby podnikaju neopravnene cize PROTIZAKONE !!!!! Zakon 470/2005 o pohrebnictve nadobudol ucinnost 1.11.2005 prechodne ustanovenie je jeden rok t.j.do 1.Novembra 2006 !!!!!!! A mal byt schvaleny nielen Mestskym zastupitelstvom ale aj Reg.uradom verejneho zdravotnictva.!!!!! A takto by sme mohli pokracovat do rana a stale by sme nieco mohli vytknut. Napriek tomu Zah.sluzby veselo podnikaju a tvaria sa ze oni za to nemozu ale navine su poslanci Mestskeho zast.resp.primatorka.
PONDELOK, 2.6.2008 23:34,
benjamin - : Myslim ze su to len vyhovorky zo strany p.Tomajku ze musia robit [upratovaciu catu]po inych pohrebnych sluzbach kedze za poslednych minimalne 5 rokov !!!!! Ziadnej inej pohrebnej sluzbe nepovolili na mestskych cintorinoch zabezpecit poslednu rozlucku.Mimochodom pan Tomajko ma na pohrebiskach pracovnicku tzv.Spravkinu pohrebisk ktora ma vykonat kontrolu po tej ktorej inej poh.sluzbe a nedopustit aby odisla PS bez toho aby po sebe neupratala ale to uz je sci-fi lebo taka udalost sa v nasom meste nestane este velmi dlho aby nasich drahych zosnulych mohla pochovavat aj ina poh.sluzba ako su ZS.
PONDELOK, 2.6.2008 09:36,
c-lazur - : Problém rozšírenia cintorína je problémom širšieho rázu. A tiež nie je to až tak jednoduché. No je riešiteľný. Problém, ktorým ma už oslovilo viac spoluobčanov je v pohrebnej službe. Rozprával som sa o tom už s p. Tomajkom, riaditeľom ZS ešte niekedy vo februári alebo marci. Skutočne je veľa sťažností na našu pohrebnú službu (mám na mysli pohrebnú službu ZS). No najprv by sa mal problém správania sa a používania alkoholu riešiť a sťažovať by sa malo u p. Tomajku. Pretože je to v jeho kompetencií, aby to vyriešil a ako poznám p. Tomajku viem, že má veľký záujem tento problém riešiť. Čo sa týka pochovávania cudzej pohrebnej služby, tiež v tom nevidím problém, no p. Tomajko má na to iný názor. Problém je vraj v tom, že iná PS po sebe neuprace, okolo hrobov je neporiadok a naša PS musí po nich robiť iupratovaciu čatu na vlastné náklady. Tiež vraj cudzia PS nedbá na zeleň v cintoríne tak, ako naša PS. Tento problém sa však dá veľmi rýchlo a ľahko vyriešiť určitým opatrením. No veľmi rád by som bol, keby sa k tomu vyjadril sám p. Tomajko. V súčasnosti je v programe (už niekoľko mesiacov) mestského zastupiteľstva Žiadosť o schválenie prevádzkového poriadku pre pohrebisko. Dúfam, že p. poslanci si na tento poriadok posvietia a bude na prospech a vyrieši možno časť aj týchto problémov (ak sa k nemu niekedy dostanú).

PONDELOK, 2.6.2008 07:17,
JozefP - : Mozno som tak trochu "zvlastny", ale ja nevidim problem v tom, ze sa pochovava do "starych" hrobov. Pokial viem, prideluju sa len stare hroby, o ktore nikto neprejavil zaujem uz dlhu dobu, takze stretnutie s neznamymi pribuznymi nehrozi. A az narazate na to, ze v pripade mojej smrti budem odpocivat s niekym inym v spolocnom hrobe - tak to mi uz potom bude srdecne jedno. Ja by som to dokonca vyzdvihol ako plus, nakolko ornej pody je malo a dost ju nicia nenasytni podnikatelia svojimi projektami a ciernymi stavbami...
PONDELOK, 2.6.2008 00:13,
benjamin - : Ja by som chcel apelovat na kompetentnych na MsU ze v meste ZM sa porusuju ustavne prava obcanov na slobodny vyber poh.sluzby. Obcan ma pravo poverit tu poh.sluzbu o zabezpecenie poslednej rozlucky svojho draheho zosnuleho o ktorej je presvedceny alebo pocul o tej ktorej poh.sluzbe nejake preferencie...atd.Bohuzial v meste ZM si tuto sluzbu od obcanov vynucuju Zahradkarske sluzby mesta ZM sekcia pohrebnictva ktore spravuju mestske cintoriny.... mozno aj na ukor zarmutku spoluobcanov !!!!! tuto problematiku sice upravuje Zakon 470/2005 o pohrebnictve ktory hovori ze spravca cintorina moze vpustit inu pohrebnu sluzbu [tu ktoru si vyberie obcan]aby zabezpecila poslednu rozlucku ale Zahradkarske sluzby aj napriek tomu ze ich zamestnanci su casto neupraveny spinavy od blata ktore im zostalo na topankach a obleceni este s minuleho pohrebu,nehovoriac o nedostojnom spravani sa na pietnom akte a uz vonkoncom nehovoriac o POSILNENI SA ALKOHOLOM pred smutocnym obradom porusuju spominany zakon o pohrebnictve a ustavne prava obcanov.Prosim nielen zvedaveho jozka ale aj pana Lazura aby sa zaujimal o tuto problematiku. Dakujem
NEDEľA, 1.6.2008 22:36,
hladaj - : Júj milá pani, cítim iróniu v texte, takto u p. primátorky nič nedosiahnete. Poradím, skúste pekne pokorne a s plačom na návštevu to vždy pomohlo... Alebo nejakú dobrú klebetu na niekoho z jej okolia a hneď by sa riešilo...

Reklama
nové príspevky
Rómska problematika
clazur Neviem prečo mi nižšie
(10 príspevkov)
Rómska problematika
clazur Pozeral som to a s manželkou
(10 príspevkov)
Rómska problematika
JozefP Reakcia ciganky na to,
(10 príspevkov)
Kam sa uberalo Slovensko, keď vládli Mečiar, Dzurinda, Fico a Radičová?
JozefP ...isli sme a zda sa
(2 príspevky)
Kam sa uberalo Slovensko, keď vládli Mečiar, Dzurinda, Fico a Radičová?
Lubomir tak ako kedysi veľký
(2 príspevky)