Názov článku / diskusie  

Kauza striptíz!

 

 

Aj napriek deklarovaniu, že nebudem sa k tejto téme vracať, telefonáty a reakcie, najmä po odvysielaní v správach na tv JOJ však sú tak silné, že som sa rozhodol podať k tomu svoj komentár.

Čo sa teda udialo. Počul som asi desať verzií (jedenástu v tv JOJ), no fakty sú z každej tie isté.

V jednom z podnikov v centre mesta Zlaté Moravce sa uskutočnila v minulých dňoch oslava, na ktorej sa predvádzal striptíz. Tejto oslavy sa zúčastnil náčelník mestskej polície  s manželkou (sám to verejne priznal v tv JOJ).

V závere jednej zo sv. omší kňaz oznámil nasledovné (pokúsim sa citovať):

„Pozývam všetkých na zábavu rodičov mojej najobľúbenejšej školy, ktorá sa uskutoční 7. februára. Táto zabáva bude určite iná, než bola zabávala v blízkom podniku so striptízom, na ktorej sa zabávala aj mestská polícia. Lístky si môžete zakúpiť priamo v priestore školy.“  Negarantujem doslovné znenie citátu, no v podobnom duchu sme to spolu s manželkou dali takto dokopy. Teda je možné, že slovosed bol iný alebo aj to, že niektoré slova boli zamenené za iné slova podobného významu. Na dôkaz by bol nutný zvukový záznam, ktorý pravdepodobne neexistuje. Ak by tieto slova mal niekto potvrdiť, kto na sv. omši bol (cca 500 osôb), určite by z toho bolo najmenej sto verzií. Teda dokázať presné znenie citátu nie je možné a teda nieje možné ani podať trestné oznámenie, pretože tak ako na jednej, tak aj na druhej strane by boli svedkovia, ktorý by si navzájom protirečili. To však v tejto chvíli ani nepovažujem za dôležité.

Fakt je ten, že skutočne sa oslavovalo, že na tejto oslave bol skutočne striptíz a že na tejto oslave bola zastúpená mestská polícia a to priamo svojím náčelníkom.

V tv. JOJ náčelník polície uviedol, že ani len netušil, že na danej oslave sa bude predvádzať striptíz, čím sa vlastne od tejto akcie dištancoval, no faktom je, že sa danej akcie zúčastnil. Priznajme si, takéto niečo sa môže stať komukoľvek z nás a neviem, ako by sme reagovali. Som presvedčený, že každý inak. Kresťan by však mal okamžite vstať a odísť.

Pán kaplán na sv. omši povedal pravdu, za ktorou si pevne stojí. A v tejto pravde ho aj ja plne podporujem.

No a ospravedlňovať sa? Za čo? Komu? Ak by sa pán kaplán chcel ospravedlniť, to potom by musel po každej kázni pre istotu každému, aby si náhodou niekto nemyslel (a nezažaloval ho), že to práve o ňom rozprával. To by sa musel všetkým mestským policajtov mesta Nitra, Levice, Vráble, Partizánske, Levoča, Žilina, ... To by sa potom musel každý kňaz vždy ospravedlňovať pretože by nikto nikdy nemohol pranierovať zlo. A to chceme? Kde sme potom v cirkvi dospeli? Načo nám potom budú kňazi? Potom by asi bolo lepšie aby na kázni vždy vystúpil právnik a ten kázal za kňaza, veď čo keď náhodou ho niekto chytí za slovo a bude žalovať?

Za pár dni ma doslova zasypali ľudia žiadosťami o podporu pre nášho kňaza. A aj týmto vyjadrujem v mene mnohých podporu nášmu kňazovi, ktorý neochvejne káže pravdu.

Vyjadrím to slovami starého pána, ktorý ma zastavil na ulici tak silno lapením za rukáv, že som si v prvej chvíli pomyslel, že ma ide biť.

„Pán Lazúr, nedajte nášho kaplánka. Veď to svinstvo, čo na neho hádžu  na mestskom úrade je do neba volajúcim hriechom. Ja chodím na každú jedenástu (omšu). A to čo rozpráva tým maličkým, veď to viac platí na nás starých, ako na tých malých! A ta Ostrihoňova? Či sa nehanbí? Však prvé čo mala urobiť, mala toho policajta poslať kade-ľahšie, však je kresťanka, či to iba tak navonok sa kresťankou robí?

Nuž v podobnom duchu sa na mňa obracajú aj iní. Viem, že mnohí priamo volajú p. kaplánovi a vyjadrujú mu podporu telefonický, či len tak na ulici, keď ho stretnú. A to je dobre. Verím, že táto kauza rýchlo pominie a my budeme v našom meste písať iba o úspechoch a rozvoji nášho mesta. Takéto hlúposti a malichernosti už nebudú predmetom médií. Veď teraz nás omnoho viac trápi nemocnica, mestské podniky, ktoré sú bez vedenia a ktoré sa doslova rútia do záhuby, či financovanie rozbitých chodníkov a ciest, kde na to vezmeme, čo zase predáme a pod. Trápia nás zverejňované obvinenia na primátorku za podvody, zneužitia právomoci verejného činiteľa, falšovania a pozmeňovania verejnej listiny a pod vecí.

Každá kauza, ktorá sa v našom meste vyskytne je len ďalším dôkazom neschopnosti pani primátorky riešiť aj ten najbánalnejší problém. A preto už dávno tam nemá čo robiť. Neviem na čo naši poslanci čakajú, až im predá stoličku pod zadkom?

Diskusia

Ak chcete pridať príspevok do fóra je potrebné sa prihlásiť!



Počet príspevkov v diskusii: 31

PIATOK, 27.2.2009 09:48,
zlopocasna - : Dobry den pan Lazur, Precitala som si historiu prispevkov k tomuto clanku 1. Oslava so striptizom bola sukromna akcia! ludia pozvani na pozvanky! uzavreta spolocnost! to je presne to iste, ako keby cirkev komentovala co sa deje u vas doma obyvacke! Nedajboh v spalni! Sväty muz vlastne urobil Mestskej policii v Zlatych Moravciach pozitivnu reklamu. Nacelnik mestskej policie v Zlatych Moravciach zmedializovany pred celym Slovenskom a pred Zlatomoravcanmi ako normalny zdravy muz na pravom mieste, ziaden pokrytec alebo zbabelec. Casy, ked ludia sa bali chodit do kostolov, sa zmenili na casy, ked sa budu bat chodit do erotickych salonov aby neprisli o pracu? To uz hadam nie. Na to sme uz velki! 2. Peticia je fajn, aby clovek vyjadril svoj nazor – co som aj ja vyuzila, napriek tomu, ze tuto akciu organizujete vy. Nepoznam vas osobne a nemam proti vam nic, len vas mam zafixovaneho ako cloveka zo Serafininej najuzsej suity a teda niekde UPLNE dolu. Clovek robi chyby a plati za ne – taky je zivot. Moze vam byt jedno, aky mam na vas nazor ja, vela ludi sa vsak distancuje od peticie prave preto, ze vas pozna tak ako ja. A, pan Lazur, nehovorte mi, ze sa Serafina natolko zmenila. Poznam ju uz roky a.........stale to iste!

NEDEľA, 22.2.2009 09:57,
spisiak - peter pisiak : Vážený pán Lazúr, pozorne som si prečítal váš príspevok ku kauze "striptíz" a naozaj,aj po opätovnom prečítaní nevidím na tom nič zlé.Náčelník mestskej polície,pán Hritz má štatút verejného činiteľa a reprezentanta mesta z čoho mu vyplývajú určité povinnosti a najmä morálna zodpovednosť.To že bol účastný akcie,na ktorej bol predvádzaný striptíz,ešte neznamená,že túto akciu navštívil kôli tomuto zámeru.Preto považujem za nemiestné navážať sa do jeho osoby a morálne ho súdiť.Druhá vec je,že pán náčelník je reprezentantom mesta,nie cirkvi a moralizovanie kňazov a Vás nad jeho konaním považujem za zásah do súkromia a poškodzovanie dobrého mena.Ak je problém pochopiť čo tým myslím,zhrniem do v krátkosti do jednej vety: Náčelník mestskej polície sa zúčastnil striptízu!A čo?!Vari je za jeho súdením len závisť,že na akcii ste chceli byť aj Vy,ale manželka spolu s kňazom sa proti Vám spolčili?

NEDEľA, 15.2.2009 16:58,
clazur - Cyril Lazúr: To JozefP: tzv. pedofília niektorých kňazov je vec známa a bohužiaľ smutná. No podľa mňa je to problém viac cirkevnej vrchnosti, ktorá je zodpovedná za rázne konanie (vylúčenie z cirkvi alebo podobný trest). Hovoriť o troch, či piatich prípadoch tejto pedofílie je niečo iné ako hovoriť o nemorálke, ktorá je dnes okolo nás bežná a v celej spoločnosti považovaná ako normálna. Ty by si Jozef súhlasil, aby tvoje dieťa alebo vnúča vo veku 13 rokov sa na takýto striptíz chodilo pozeerať? Aj keď viem, že dnes si cez internet môže aj 6, či 8 ročné dieťa nájsť omnoho horšie veci. No živý striptíz so všetkým okolo neho je v prítomnosti maloletých niečo iné. Navrhujem však na tejto stránke sa venovať inému podstatne pre toto mesto dôležitejšiemu. Veci okolo sexulného problému v našom meste, či cirkvi na diskotekách prenechajme, keď už nebudeme mať sa o čom baviť (pretože tie mi aj tak nevyriešime, iba zbytočne mutime vodu).

SOBOTA, 14.2.2009 18:58,
JozefP - : Aj ked neskoro, ale neda mi nereagovat na tvoj prispevok Cyril. Suhlasim s tebou, ze krestan (pravy krestan!) by mal vstat a odist. Ale je tu aj druha moznost, popozera sa a potom sa pojde vyspovedat. :) No a podla mojich odhadov, na tej oslave muselo byt minimalne 80 percent krestanov, kolki to urobili? O com to svedci? Ale aby som neopakoval, tentokrat suhlasim viacej s moravcanom1, ako s tebou. A este dodatok. Ano, kaplan ma pravo na kazni povedat svoj nazor. Spomenul niekedy aspon raz zneuzivanie deti knazmi??? Co je vacsi hriech, pozerat na striptiz, alebo zneuziavat v sutane maloletych?

SOBOTA, 14.2.2009 15:35,
clazur - Cyril Lazúr: Predsa len, rozhodol som sa napísať niečo viac, možno vnesiem konečne aj svetlo do celého problému okolo mojej osoby a primátorky. V prvom rade, som osobou, ktorá vlastne rozhodla a najviac sa zapríčinila o to, že sa Ostrihoňová stala pred 6. rokmi primátorkou, čím nesiem najväčšiu zodpovednosť zo všetkých zlatomoravčanov za to, čo sa v našom meste stalo (samozrejme mám na mysli dôsledok môjho chybného kroku, ale v tom čase som ani len netušil, ako sa Ostrihoňová zmení). Dohodli sme sa totiž, že jeden z nás dvoch bude kandidovať na post primátora a ja som jej ustúpil a navyše aj robil volebnú kampaň, ktorú nakoniec aj vyhrala. A tak je mojou morálnou povinnosťou tento chybný krok napraviť. Jedinou cestou je podľa mňa zorganizovať a finančne aj max. utiahnuť petíciu za jej odvolanie v referende a to práve teraz robím. Týmto budem moju zodpovednosť považovať za ukončenú a otázka budúceho primátora ma už nezaujíma aspoň nie do takej miery, aby som čo i len uvažoval o tom, či budem kandidovať na tento post. Otvorene vyhlasujem, že nemám žiadne primátorske ambície. Z celej sily podporím, každého schopného kandidáta, no zo skúsenosti už budem opatrnejší a moja podpora bude iba v rámci určitých hraníc. Odvolaním Ostrihoňovej z postu primátorky sa moja práca a aktivita pravdepodobne ukončí a prenechávam miesto iným. No rozbehnuté kroky a aktivity pre rozvoj mesta by som rád odovzdal tomu, kto bude mať záujem na tom budovať. A ak sa taký človek nenájde, nevylučujem, že budem v tom pokračovať, ale v akom rozsahu a pozícií to je teraz príliš predčasné a pre mňa absolútne nepodstatné.

PIATOK, 13.2.2009 08:51,
clazur - Cyril Lazúr: To: moravcan1 - je podľa Vás niečo nepravdivé v mojich výrokoch, upozorneniach, či vyjadreniach na adresu primátorky? Chápem, že moje slová sú dosť tvrdé - no podľa mňa pravdivé. Ak by primátorka mala čo len trochu sebakritiky, tak by už dávno odstúpila. Považujem za veľmi dôležité zachovať pre naše deti čo najviac z tohoto mesta. Som trochu starší od Vás a tak viem, o čom píšem. Čo sa týka kandidátky na post primátora, už som sa viac krát aj na tejto stránke vyjadril. O kandidátoch rozhodnú najpravdepodobnejšie politické strany, kde navrhujem spoločné rokovanie, z ktorého by vzišiel spoločný kandidát. Primátorska stolička by osobne pre mňa nebola víťazstvom.

ŠTVRTOK, 12.2.2009 22:07,
antikrestan - : Vatikán dostal od roku 2001 okolo tisíc sťažností na kňazov, ktorí sa mali dopúšťať vo svojich farnostiach pedofílie, ale len desať z týchto prípadov sa nakoniec dostalo pred cirkevný tribunál pre vážne priestupky. S odvolaním sa na zdroje z Vatikánu to tvrdí vo svojom najnovšom čísle taliansky magazín Panorama. Magazín patrí do mediálneho impéria bývalého talianskeho premiéra Silvia Berlusconiho, ktorý s Vatikánom vždy udržiaval skôr dobré vzťahy. Podobné obvinenia prináša aj nedávno zverejnený dokument britskej verejnoprávnej televízie BBC Sex, lži a Vatikán, odvysielala aj talianska televízna sieť RAI. http://antikrestan.blogspot.com/

ŠTVRTOK, 12.2.2009 18:54,
moravcan - : Pán "koloman" zrejme myslí na kauzo o ktorej informovali mnohé médiá v posledných dňoch. Pozri napr. na www.pravda.ak Na ukážku: Podvod? Tunelári si kúpili políciu aj súdy Andrej Barát, Pravda | 8. februára 2009 Primátorku Zlatých Moraviec Serafínu Ostrihoňovú polícia najnovšie obvinila zo zneužitia právomoci a z falšovania verejnej listiny. Hneď dva trestné činy mala spáchať tým, ako pokútnymi metódami bránila prevziať funkciu kontrolóra Milanovi Skyvovi, ktorého si poslanci zvolili v decembri 2004. Ostrihoňová zároveň čelí obvineniu z miliónového podvodu s pozemkami. Napriek tomu zostáva vo funkcii. Sama sa považuje za priateľku ľudu s čistým svedomím. V týchto dňoch sa postavila proti predaju zlatomoravskej nemocnice, ktorá sa topí v dlhoch a potrebuje zachrániť.

UTOROK, 10.2.2009 18:56,
moravcan - : Dlhodobo katastrofická situácia v Zlatých Moravciach už neznesie odklad. Každému súdnemu človeku je jasné, že treba urýchlene robiť kroky na zmenu vedenia v našom Meste. Ja som na októbrovom Mestskom zastupiteľstve predložil desať návrhov a medzi nimi boli aj tieto dva: „Návrh na vyhlásenie referenda o predčasných voľbách na post primátora Zlatých Moraviec“ a „Návrh na odvolanie zástupcu primátora Mariána Bátoru“. Avšak Primátorka Ostrihoňová odmietla dať hlasovať o mojich poslaneckých návrhoch! Čo to teda znamená? Poslanci sami nedokážu presadiť vyhlásenie referenda o predčasných voľbách. Preto teraz musia ukázať svoj patriotizmus občania. Urýchlene sa musí aktivizovať petičný výbor, ktorý bude organizovať PETÍCIU OBČANOV!!! Už nestačí iba vyzývať iných, ale konečne začnime konať!!! Ak nechceme, aby platili slová Kláriky Stupajovej „Tak zlatomoravčania zbohom! Vám už pomôže iba slepá náhoda alebo možno už ani tá.“

UTOROK, 10.2.2009 17:19,
klarika - Klára Stupajová : Nuž kolomanko vaša Serafinka ani toho víťaza nechce, lebo čo ak je to nejaký nový tunelár? Počula som to na vlastné uši dnes v rádiu - len tak náhodou. Vyrazilo mi to dych! Primátorka odmieta víťaza, lebo predstavuje nejakú loby skupinu spojenú s opozíciou. Tak zlatomoravčania zbohom! Vám už pomôže iba slepá náhoda alebo možno už ani tá. Chvála bohu, že som odtiaľ odišla.

UTOROK, 10.2.2009 11:07,
mordvin - : z tych zatuchnutych nazorov podporovatelov, ale aj oponentov primatorky je jasne, preco sa ani po najblizsich komunalnych volbach v Zlatych Moravciach nic nezmeni.

PONDELOK, 9.2.2009 21:02,
arwenn - : týmto by som sa chcela spýtať aj tých, čo chodia do kostola, či Vás Váš kňaz upozornil na to, že nejaký "dobrý človek", či už to bol kresťan alebo nie, pohodil malé šteniatko do kostola!!!..podľa mna toto by sa skôr mohlo spomenúť v kázni ako striptíz..ved aj láska k zvieratám patrí do katolíckeho učenia alebo nie?????

NEDEľA, 8.2.2009 17:01,
clazur - Cyril Lazúr: PS: Som veľmi rád, že všetci diskutujúci na tejto stránke sú slušní a vysoko inteligentní. A pre p. vasa moravcanka - musíte si najprv príspevok napísdať bnapr. vo Worde a potom ho iba prekopírovať, pretože systém po cca 5 min. Vás automatický odpojí, to však nevieme ovplyvniť.

NEDEľA, 8.2.2009 16:54,
clazur - Cyril Lazúr: Ešte raz: Cirkev nikoho nenúti veriť, ani Vás nie! Teda nespájajme v tejto kauze cirkev ako inštitúciu, ktorá teraz v našom meste robí inkvizície alebo neviem čo. To, či som veriaci alebo nie, v podstate nikoho z Vás nemusí zaujímať, tak ako mňa nezaujíma, kto z vás je, či nie je veriaci. Kauza striptíz vôbec nebola tak prezentovaná, ako sa nakoniec rozmazala. Ja som na tej omši bol a počul som to na vlastné uši a nepovažujem za dôvod ospravedlňovať sa nikomu, no pán kaplán sa dnes všetkým mestským policajtom, ospravedlnil. Je to jeho a vec a považujem túto kauzu za ukončenú a už sa nemienim k nej vracať. V podstate horšie je to, čo som sa dozvedel od Vás a čo som sa dozvedel po následnom informovaní sa najmä medzi mladými. A moje rozhorčenie iba rastie. Vôbec nemáte pravdu, že účasť mladých pod 18 rokov na diskotéke kde je striptíz je výslovne problém rodičov. Je to problém nás všetkých. Je to problém porušovania zákonov SR o ohrozovaní mravnej výchovy mladistvých. Ak prevádzkovateľ zábavy organizuje striptíz, je povinný zabezpečiť ochranu, aby na tejto zábave neboli neplnoletí. Za toto nesie plnú zodpovednosť. Polícia pri náhodnej (alebo aj zámernej) kontrole, ak zistí takéto porušenie, je povinná spísať záznam z porušenia, a kópiu takéhoto záznamu musí predložiť primátorke, predvolať zákonného zástupcu mladistvého a spísať s ním záznam o upozornení čo sa stalo. Samostatný postih však čaká prevádzkovateľa zábavy, na ktorej došlo k porušenia zákona. Tu má práve najväčšie právomoci primátorka, ktorá ako jediná môže takúto prevádzku zatvoriť (takúto právomoc nemá nikto iba ona sama)!!!!!!!!! Samozrejme môže vyvodiť aj iné sankcie a je normálne, že najprv vydá upozornenie s výstrahou a ak sa to zopakuje, až potom môže pristúpiť k vydaniu príkazu o obmedzení prevádzkových hodín, či zatvoreniu prevádzky. K tomu má k dispozícií aj ďalšie kontrolné orgány na Odbore živnostenského podnikania, Štátna obchodná inšpekcia (aj tá ma vysoké právomoci), či iné úrady, s ktorými by malo mesto úzko spolupracovať. No a dostávame sa k základnému problému, na ktorý som vlastne chcel nasmerovať problém kauzy striptízu: 1. Naša mestská polícia s najväčšou pravdepodobnosťou vie, že sa na diskotékach organizuje striptíz (ináč ak by nevedeli, tak sú zbytoční). 2. Naša mestská polícia vie, že na niektorých týchto diskotékach je aj mládež vo veku od 14 rokov (česť výnimkám, kde v niektorom podniku v našom meste je pred vstupom na diskotéku prísna kontrola veku – no nie je to vo všetkých podnikoch). 3. Mám potvrdené, že na diskotéke (v jednom nočnom podniku v našom meste) kde bol striptíz, boli tam aj doslova deti vo veku okolo 14 rokov. A nebolo to vraj prvý raz. 4. No zatiaľ som sa nedozvedel, žeby bol urobený nejaký zápis, upozornenie alebo iný záver z takejto akcie. A to je veľmi zarážajúce. Ak sa mýlim, prosím o vysvetlenie niekoho z mestskej polície, či MsÚ. Veľmi rád by som videl (a verím, že nielen ja), že naša mest. polícia v našom meste koná a vyvodzuje závery (teda je aj nejaký zápis). Takže je mi absolútne jasné, že striptíz, ak je v zmysle zákonov je legálny a v podstate ma do toho nič nie je. Ja sa na tejto stránke však úporne snažím každému vysvetliť, že by nemalo byť ľahostajné nikomu a teda aj nekresťanom, aj antikresťanom, aj antianti kresťanom, aj všetkým ostatným, či je moslim, žid, alebo neviem akej viery, že v našom štáte platia zákony, ktoré je nutné rešpektovať, kontrolovať ich dodržiavanie a v prípade potreby aj sankcionovať. A tak neobracajme (nezneužívajme) tému na Cirkev, 14. stor. a neviem načo ešte. Pretože možno zistíme, že moje názory a postoje sú omnoho pokrokovejšie ako tých, ktorí ma priraďujú k 14. stor. Na záver absolútne súhlasím, že v našom meste máme omnoho dôležitejšie problémy a preto navrhujem ukončiť debatu na túto tému.

NEDEľA, 8.2.2009 11:30,
aib015 - : Nepovažujem všetko okolo okolo tejto kauzy za hlúposti a malichernosti. Určite nie je hlúposť, právo vyjadriť slobodne svoj názor. Má na to právo samozrejme i kaplán, moravčan, kvetinka, atď. Moje právo vyjadrovania by však nemalo spôsobovať inému škodu, obmedzovať jeho práva a pod. Preto vyjadrenie kaplána ( či už z pokusu o citáciu p. Lazúra, alebo niektorých iných interpretácií) považujem za nesprávne, nepravdivé a nešťastné. Pravdivé nie preto, že sa nezábávala alebo organizovala striptíz mestská polícia, ale niekto konkrétny. (Ako by to vyznelo, keby som prehlásil, že cirkev kradne na základe toho, že nejaký člen cirkvi raz niečo ukradol?) Správne nie preto, že výsledkom bolo rozdeľovanie a nie spájanie, skôr mi pripomína vyjadrovanie našej primátorky ako duchovného. I keď mi to tak znie, netvrdím, že tu bol úmysel niekoho poškodiť. P. Lazúr mám ďaleko od toho, aby som kritizoval cirkev ako ideu, ako pravidlá, i keď s nimi osobne nemusím súhlasiť. Nič mi však nebráni polemizovať o týchto pravidlách. Nemôcť však vyjadrovať svoje názory k cirkvi ako inštitúcii, k ľuďom z tohto spoločenstva (samozrejme s ohľadom na ich práva), by znamenalo skutočne návrat do stredoveku, alebo aspoň k atmosfére v moslimskom svete po vydaní Satanských veršov. A to snáď dnes my už nechceme.

NEDEľA, 8.2.2009 07:52,
moravcan - : Vážení uvedomujete si, že aj pod veľmi vážnou témou článku „Zanikne nemocnica“ sa taktiež bavíte o hlúpostiach (striptíz, kňaz, mestská polícia...). Mimochodom viete, že v utorok 3. febr. poslanci Mestského zastupiteľstva na 31. Mimoriadnom zasadnutí schválili predbežný prenájom Mestskej nemocnice na 30 rokov a že poslanci nemali na výber, preto že jediným prihláseným uchádzačom do výberového konania na strategického partnera (investora) bol MUDr. Pavol Učník, PhD., MPH, MBA? Nájomná zmluva sa má podľa uznesenia vypracovať do konca februára, aby od 1. marca 2009 mohol nájomca začať realizovať svoj ozdravný a rozvojový projekt. Predbežne sľubuje pomoc pri oddlžovaní Mestskej nemocnice (cca 37 mil.), chce investovať ročne 10 mil. do moderných medicínskych technológií a technickej infraštruktúry. Podľa jeho slov sa má z terajšej Nemocnici stať moderný medicínsko-sociálny komplex. Osobne sa taktiež zaviazal, že urobí všetko preto, aby sa obnovila činnosť porodnice. Podľa medializovaných informácií primátorka Ostrihoňová uznesenie o predbežnom prenájme Mestskej nemocnice chce vetovať a nepodpíše! O takých vážnych témach sa bavme a nie o hlúpostiach, ako nakoniec vo svojom príspevku túto tému nazýva aj sám autor.

SOBOTA, 7.2.2009 21:42,
moravcanka - vasa moravcanka : chcem len este dodat nakolko tu neni moj povodny clanok.Pre obycajneho cloveka je striptiz len spestrenie a zabava a inak to nebolo ani na oslave,a kritika kaplana je len asi zavysť z jeho strany a sťažovanie sa veriacim prečo jeho nepozvali!Lebo boli tu už všeliaky knazi ktory navštevovali nielen kasína ale to nikomu nevadilo ak ked to niekomu vadilo odpoved bola "ved su len ludia"!prečo on ma kazať o tom ako sa ma spravat dospeli clovek a čo može a čo nie?to nie je hriech druhych osočovať a ešte o tom kazať?

SOBOTA, 7.2.2009 21:06,
moravcanka - vasa moravcanka : neviem preco nebol uverejneny moj clanok,ktory som pisala dnes okolo 14 hod.ale v podstate suhlasim s arwenn,kvetinkou a moravcanom

SOBOTA, 7.2.2009 19:47,
arwenn - : pán Lazúr, striptíz na diskotékach je vec prevádzkovateľov, ale deje sa to určite po 22.00,alebo po polnoci takže ak sú tam deti, tak je to vec rodičov, pretože ak nechajú svoje dieťa pod 15. príp. 18. rokov vonku po polnoci, nezaujíma ich, kde je, tak potom nie sú navine policajti, ale rodičia a prevádzkovatelia..ja ked som mala 15-18, teraz mám 25, tak som mohla byť maxim. vonku do 20-tej v zime, do 22-v lete...a samozrejme je to aj vec prevádzkovatelov...takže prečo všetko hádzať na políciu??..a načo sú rodičia??...a nedá sa mi nevyjadriť aj k téme stripíz a náčelník MP: nemyslite si, že každý v tomto meste je kresťan, to určite nie..ani ja nie som..ani nechcem...a prečo by mal náčelník odísť zo súkromnej oslavy, ked je tam stripíz??..z akého dôvodu??...kde je napísané, že všetci, čo sú v štátnej správe a samospráve musia byť katolíci????....je to jeho vec, ako by som to povedala "po vašom" je to vec jeho svedomia...ale aby to hovoril kaplán na omši, to sa mi zdá uplne choré...aj ked boli tie kauzi okolo knazov v zahraničí a zverstiev, čo robili na detoch, aj vtedy sa k tomu kaplani vyjadrovali????...to už ani nie čo....všetci sa tváriť ako puritáni, ako v stredoveku kôli stripízu a doma za dverami robíte horšie veci....ked je niekto kresťan, je to jeho veci, ja to neodsudzujem, ale musím súhlasiť s kvetinkou a moravcanom1, podľa mna sa cirkev na slovensku správa, ako keby tu všetci boli kresťania...podla mna to, či je človek skutočne dobrý, nezáleží od toho, či je katolík alebo nie..mne je zle, ked počujem tie bludy, že pôjdem do pekla, ked sa nemodím, nechodím do kostola atd...prečo si kresťania dovolia moralizovať, či je niekto horší, ked si pozrie stripíz alebo nie...prečo by mal odstupiť??...moja starká má 80 rokov a doteraz verí, že zem sa stvorila za 6 dní, aj keed som sa jej to snažila vysvetliť, že celá biblia je písaná obrazne a v metaforách..toto je klamanie ludí!!!!!!!

SOBOTA, 7.2.2009 16:46,
Kvetinka - : Niet čo dodať.... Asi len to, že je mi nesmierne ľúto, že človek s takýmito pomýlenými názormi je ten čo sa najviac prejavuje na verejnosti a robí opozíciu primátorke... Sú ľudia, ktorí sa hlásia k cirkvi a sú NORMáLNI...A TIEž Sú TOHO NáZORU, žE KAPLáN NEMAL NA ZáKLADE MYLNýCH INFORMáCIí podaŤ správu, že striptíz robila mestská polícia. Toto predsa nebola pravda a za toto by sa mal kaplán ospravedlniť! prečo ste to všetko zvrhli iným smerom? Prečo by nemal oboznámiť svoje ovečky, že to tak nebolo?... a dúfam, že prokurátor vás aspoň vyvedie z omylu, a aspoň prestanete písať bludy...

SOBOTA, 7.2.2009 12:20,
clazur - Cyril Lazúr: Nerobím rozdiel medzi človekom veriacim a tzv. ateistom (aj keď si myslím, že taký neexistuje, pretože každý v niečo verí). Dobro odjakživa nezáležalo ani od veľkosti (hĺbky) viery. Každý človek je hodný lásky. Iba je medzi nami rozdiel v schopnostiach dať sa do služby druhému. Je to dané však už pri počatí, keď jeden má viac nadania na jedno, druhý má viac nadania na iné. No a je už potom iba na nás, ako to nadanie vo svojom živote rozvinieme. Spomínam si na jeden príbeh v ktorom môj známy rozpráva, že poznal človeka, ktorý celý život bol nenápadný, do ničoho sa nezapájal, bol apatický ku všetkému čo sa okolo neho dialo a všetci ho ohovárali, ako človeka bez chuti žiť či vôbec mať záujem o život okolo seba, že je skrátka chudák a čudák v jednej osobe neustále zavretý vo svojej izbe. Až keď zomrel a nad jeho hrobom niekto prečítal, že tento človek zachránil život viac ako stovke ľudí, tým, že pravidelne daroval krv (a mal Janského plaketu), že daroval veľkú sumu peňazí na záchranu ťažko chorého úplne cudzieho dieťaťa, že sa pravidelne angažoval a písal do viacerých denníkov a bol ich aktívnym prispievateľom pod úplne cudzím menom, že písal divadelné hry, z ktorých jedna sa hrala priamo na doskách Novej scény, že bol autorom desiatky zlepšovacích návrhov a dokonca aj jedného vynálezu, až vtedy všetci pochopili, že čudákmi boli oni všetci a on bol vlastne génius, ktorý ich vo všetkom omnoho prevýšil. Cirkev je zásadová a stojí na jednotnom učení, ktoré je dnes zvlášť neakceptovateľné skupinami ľudí, ktorým tieto zásady v demokratickom svete vadia. Cirkev nikoho nenúti (nie je násilnícka), je založená na dobrovoľnosti (ak chceš ver, ak nie never). No, ak sa rozhodneš veriť, tak dodržuj pravidlá. A práve tieto pravidla vadia určitej skupine, ktorá by ich najradšej zničila (spolu s celou cirkvou). Cirkev odjakživa bola, a aj bude v oku ľuďom, ktorý nechcú pravidlá. Na cirkev sa vždy útočilo, a aj bude útočiť práve pre tieto pravidlá, lebo vytvárajú ťažké bariéry, zvlášť mladým. Týmito bariérami sú dnes: voľný sex, slobodné partnerstvo bez záväzkov, slobodné partnerstvo medzi mužmi navzájom, medzi ženami navzájom, striptíz ako bežná vec na diskotékach, používanie antikoncepcie všetkého druhu, interupcie ako normálna vec a pod. Toto všetko však cirkev tvrdo pranieruje, toto všetko cirkev považuje za amorálne a preto je cirkev pre takýchto ľudí neakceptovateľná a každý veriaci je dnes považovaní za človeka zo 14, či 15. storočia. A pretože aj ja sa hlásim k cirkvi, som automatický považovaný za človeka zo 14. storočia. Takže vôbec mi nevadí, že ma považujú za človeka zo 14. storočia, rád sa medzi takúto skupinu zaradím, pretože pre mňa sú vyššie uvedené bariéry silno amorálne a nemienim ich v mojej rodine akceptovať. Cirkev nikoho neodsudzuje, ani toho, kto práve žije amorálne, lebo vie, že každý človek sa môže kedykoľvek z tejto amorálnej cesty vrátiť a žiť potom morálne. Cirkev neodsudzuje človeka, odsudzuje iba jeho čin! Keby nebolo cirkvi, žili by sme ako zvieratá bez úcty k samým sebe. No chcem sa úprimne poďakovať všetkým pod týmto článkom za ich príspevky, pretože som sa dozvedel šokujúce informácie, o ktorých som ani len nesníval!!!! Ak je vedúci mestskej organizácie na zábave, na ktorej sa predvádza striptíz, ktorý je v medziach zákonov SR, to ešte neznamená, že je to v medziach morálky väčšej skupiny obyvateľov tohto mesta. Ak sa takýto striptíz bežne prevádzkuje na diskotékach v našom meste medzi mládežou, (kde určite je veľa mladých s vekom pod 18 rokov) a mestská polícia o tom vie a akceptuje to (a teda o tom vie aj pani primátorka), tak je to vec nenormálna, neakceptovateľná a potom by mal okamžite odstúpiť z funkcie náčelník mestskej polície aj s celým policajným zborom v našom meste a samozrejme aj pani primátorka. Takže teraz sa pýtam: Vážený náčelník mestskej polície, vážení členovia mestskej polície: 1. Skutočne v našom meste na diskotékach sa bežne predvádza striptíz? 2. Viete o tom a doteraz ste nezasiahli? 3. Boli ste niekedy na razií takejto diskotéky? Ak je pravda čo píše kvetinka, či moravčan1 (a ja nemá dôvod im neveriť a idem to okamžite preverovať), tak v najbližších dňoch dávam podnet na prokuratúru na všetkých mestských policajtov v našom meste, vrátane na pani primátorku. Veľmi by som prosil každého, kto má čo len jedinú skúsenosť, že na diskotéke v našom meste sa konal niekedy striptíz a že o tom mestská polícia vedela, lebo tam bola na kontrole, a je ochotní to aj dosvedčiť, aby tak urobil. Za takúto informáciu s písomným dosvedčením priamo vyhlasujem aj finančnú odmenu.

SOBOTA, 7.2.2009 11:44,
antikrestan - : Keby katolícka cirkev mala primeranú hanbu, tak už by nemala nič inému radiť a dokonca snažiť sa ho morálne viesť, ale spáchať vlastnú samovraždu a dobrovoľne sa rozpustiť s prosbou ľudstvo o všeobecné odpustenie jej hriechov. Viac v článku Ing. Františka Dvořáka CSc. http://www.voltaire.netkosice.sk/archive/nabozenstvo/Zlociny%20cirkvi%20su%20neospravedlnitelne%20a%20neodpustitelne.doc

SOBOTA, 7.2.2009 11:32,
antikrestan - : Keby katolícka cirkev mala primeranú hanbu, tak už by nemala nič inému radiť a dokonca snažiť sa ho morálne viesť, ale spáchať vlastnú samovraždu a dobrovoľne sa rozpustiť s prosbou ľudstvo o všeobecné odpustenie jej hriechov. Viac v článku Ing. Františka Dvořáka CSc. http://www.voltaire.netkosice.sk/archive/nabozenstvo/Zlociny%20cirkvi%20su%20neospravedlnitelne%20a%20neodpustitelne.doc

SOBOTA, 7.2.2009 11:27,
clazur - Cyril Lazúr: To moravcan1: ako zriaďovatelia tejto web. stránky nesiem trestno-právnu zodpovednosť za všetko čo sa na nej objaví a preto si vyhradzujeme právo nezverejňovať, príp. zmazať každý príspevok, ktorý by nejakým spôsomom narúšal etiku či morálku. Aj v tomto prípade si vyhradzujeme právo Váš príspevok upraviť (zmazať tie slová, ktoré urážajú) tak, aby sme zachovali požadovanú etickú hodnotu tejto stránky. Osobne odporúčam moravčanovi1, aby sa ospravedlnil za túto urážku. Ani ja si nemôžem dovoliť urážať primátorku a musím vedieť kde sú hranice. Ak by sa takéto príspevky od moravčana1 opakovali, bude mu zablokovaný prístup zverejňovať príspevky.

SOBOTA, 7.2.2009 09:50,
klarika - Klára Stupajová : Je dobré, že sa na tejto stránke dáva možniosť reagovať každému - aj moravcanovi1. No neobracala by som problem na tych, čo reagujú, pretože všetci sme takí akí sme. Len chcem upozorniť, že každá reakcia je obrazom úrovne myslenia a prejavom inteligencie pisateľa. Urážky na cirkev sem rozhodne nepatria a je smutné, ak sa niekto verejne vyhráža cirkvi, tým, že na ňu serie. Pán moravčan1 aj moravčan, ktorý plne schvaľuje tieto výroky na cirkev: každý z nás má svoje chyby, ale chyby ľudí, ktorí sú vo vedení mesta sú veľké a veľmi škodlivé každému. Aj p. Lazúr má svoje chyby, no jeho aktivity sú omnoho prospešnejšie a omnoho užitočnejšie. P. Lazúr sa intenzívne snaží poukazovať na prešľapy Ostrihoňovej, viac urobiť nemôže. jeho názory nemusia byť v súlade s našimi názormi, ale nebojí sa ich verejne popísať. Tak, ak Vám jeho názory vaidia, jednoducho ho ignorujte, alebo si vytvorte vlastnú web. stránku a na nej obsierajte koho chcete.

SOBOTA, 7.2.2009 03:07,
aib015 - : Nepoznám z vlastného poznania pravdu o tom, čo povedal kaplán, ani kto organizoval tento striptíz. Je však verejným tajomstvom, že striptíz sa organizováva i vo vedľajšom podniku. Je tu však maličký rozdiel. Kým tento striptíz bol na súkromnej oslave, prevdepodobne len v kruhu dospelých ľudí, ten druhý sa organizuje na verejných akciách za účasti mládeže (viď. Kvetinka). Z toho mi plynie aj táto otázka: Čo je vlastne pravá kauza striptíz?

PIATOK, 6.2.2009 23:34,
moravcan - : Gratuľujem Vám moravcan1. So všetkým, ako Ste to napísali plne súhlasím a len tak ďalej. Nebolo by dobré, keby Ste prestali vyjadrovať Vaše názory práve na tejto stránke.

PIATOK, 6.2.2009 19:04,
Kvetinka - : pán Lazúr, už som si 100x povedal, že budem túto stránku ignorovaŤ, ale v poslednom období ste sa mi začínal páčiť. Teraz ste to uplne pokazil, a myslím, že nie len ja --kaplán má pravdu - sám viete, že nemá, dokonca veci prekrúcal...ďalej-- dobrí sô len tí čo chodia do kostola a ostatní sú nemorálni, mpodľa Vás neschopní... Na primátorku mám svoj názor, ale čím teraz pochybila? Že chcela dať veciam správny smer? Kde to žijete? V 14. storočí? A kto Vás oprávňuje odsudzovaŤ? Bol som už na takýchto akciách a necítim sa menej morálny alebo inteligentní ako Tí čo takéto veci odcudzujú a sami sa tajnre pozerajú na časopisy a majú perverzné rači...Kaplán by mal chodiť viac do ulíc a pozerať sa ...aj teraz bude diskotéka, kde bude striptíz a bude tam stovka mladých ľudí, podľa mňa mnoho z nich chodí do kostola...tak na čo sa to hráte a prestaňte robiť inkvizíciu.....Dnes sú toveci bežne dostupné na internete a každý mladý človek má naň prístup...

PIATOK, 6.2.2009 17:09,
klarika - Klára Stupajová : Presne tak, pán kaplán. Nemate jediny dôvod sa ospravedlňovať. Naopak konať by mala primátorka a to okamžitým odvolaním náčelníka polície. Ten sa včera totalne skompromitoval aj sám. Vlôasten ak ma čo len trocha charakteru, tak sám podá demisiu, ale v moravciach na mestskom úrade je cele vedenie bez charakteru a morálky. Takže aka matka, taký celý úrad a také celé mesto!!! FUJ!

PIATOK, 6.2.2009 15:49,
sochar - : Ja len tak na doplnenie včerajšej kauzy. Pan náčelník klamal, keď tvrdil, že o striptíze nevedel.Bol jedným z organizátorov. Dokonca sa v nemenovanom podniku aj zoháňal po izbe, kde by sa mohla stripterka prezliecť. Takže aj v tom podniku nie sú úplne bez viny, lebo o tom vedeli. Ale že sa v našom meste klame a všeličo prekrúca je úplne normálne, keď je to povolené na najvyššom poste. Vy, čo ste pravdomluvní, zostaňte takými. Veď ináč by sme mohli toto mesto pochovať.

PIATOK, 6.2.2009 15:10,
viliam6 - : Ostrihoňová sa môže iba hambiť za to čo robí. Do jej káuz zaťahuje už aj cirkev. A už vôbec sa nemala predvádzať v televízii. Veď sa z nás smeje celé Slovensko.Čo sa má čo kňaz chodiť ospravedlňovať. To čo robí, je už drzosť najvyššieho stupňa.




nové príspevky

Rómska problematika
clazur Neviem prečo mi nižšie
(10 príspevkov)

Rómska problematika
clazur Pozeral som to a s manželkou
(10 príspevkov)

Rómska problematika
JozefP Reakcia ciganky na to,
(10 príspevkov)

Kam sa uberalo Slovensko, keď vládli Mečiar, Dzurinda, Fico a Radičová?
JozefP ...isli sme a zda sa
(2 príspevky)

Kam sa uberalo Slovensko, keď vládli Mečiar, Dzurinda, Fico a Radičová?
Lubomir tak ako kedysi veľký
(2 príspevky)

Najnovšie video



Kam sa uberalo Slovensko, keď vládli Mečiar, Dzurinda, Fico a Radičová?

článok